موج زندگی

برای تازه شدن هیچ وقت دیر نیست زندگی ادامه داره...

موج زندگی

برای تازه شدن هیچ وقت دیر نیست زندگی ادامه داره...

موج زندگی

ما در تلاشیم وبلاگی طراحی کنیم تا بتونه پاسخگوی نیاز های شما عزیزان باشه...

پس با نظرات سازندتون به بهتر شدن وبلاگ کمک کنید.

لازم به ذکره که نظرات شما حتما مشاهده و پیگیری میشه.

منتظر شما هستیم.

کپی باذکر منبع و یه دونه صلوات آزاده ( ;

کشف جانوری بین خرس و گربه!

دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲ ق.ظ

به نام خدا

کشف جانوری بین خرس و گربه!

کشف جانوری بین خرس و گربه!

 پستاندار تازه کشف شده جنگل‌های مه آلود آند که اولینگیتو نام گرفته، نخستین پستاندار گوشت‌خواری است که طی 35 سال اخیر در قاره آمریکا کشف شده و شبیه به عروسک خرسی زنده است.

با اولینگیتو (olinguito) آشنا شوید. صاحب عکسی که اینجا می‌بینید یک گونه جانوری با نام علمی Bassaricyon neblina است که به تازگی کشف شده و شبیه به چیزی بین یک خرس عروسکی تدی و یک گربه خانگی است. این گونه که در جنگل‌های مه‌آلود آند در آمریکای جنوبی یافته شده، اولین پستاندار گوشتخواری است که در 35 سال اخیر در قاره آمریکا کشف شده است.

اولینگیتو به گروهی از پستانداران به نام اولینگو تعلق دارد که از بستگان راکون‌ها و کوتیس‌ها هستند. ما چیز زیادی در مورد آنها نمی‌دانیم، به همین دلیل 10 سال پیش کریستوفر هلگن و همکارانش در موزه اسمیتسونیان در واشنگتن تلاش برای تعیین تعداد گونه‌های موجود اولینگو و این که ارتباط آنها با هم چگونه است را آغاز کردند.

بعد از آزمایش کردن نمونه‌ها در موزه، هلگان به چند مورد برخورد که به طور غیر عادی کوچک بودند، و جالب اینکه همه آنها هم متعلق به ارتفاعات رشته کوه‌های آند بودند. همه اولینگو‌های دیگر در ارتفاعات خیلی پایین‌تر زندگی می‌کنند، در نتیجه هلگن به سرعت دریافت که این اولینگوهای مینیاتوری؛ که او آنها را اولینگیتو نامید؛ باید گونه‌ای جدید از این جانور باشند. حتی با وجود اینکه اولینگیتوهای زنده در باغ وحش‌ها نمایش داده می‌شدند، هیچ فرد دیگری تا پیش از این نفهمیده بود که آنها یک گونه جدید هستند.


هلگن با مشاهده چند فیلم بی کیفیت که به نظر می‌رسید یک نمونه زنده را نشان می‌دهد، ترغیب شد به دامنه‌های غرب آند سفر کند تا اولینگیتوها را خود پیدا کند. آنها وزنی کمی کمتر از یک کیلوگرم داشتند، بیشتر وقت خود را بر روی درختان سپری می‌کردند و اغلب در شب نیز فعال بودند. اگرچه آنها به گروه پستانداران گوشت‌خوار تعلق داشتند، اما عمدتا از میوه‌ها تغذیه می‌کردند.


متاسفانه هلگن همچنین دریافته است که اولینگیتوها در خطر انقراض قرار دارند. طبق براورد او، آنها تا کنون 42 درصد از زیست‌بومشان را در اثر خانه سازی و کشاورزی از دست داده‌اند. او می‌گوید: «جنگل‌های مه آلود آند دنیای خاص خود را دارند، که پر از انواع گونه‌هایی است که در هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شوند، و خیلی از آنها در خطر انقراض قرار دارند
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۸
سید محمد حسین تابعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی